18.12.2024
YleinenLaadukkaat ja läpinäkyvät seurantajärjestelmät, tehokkaat reklamaatioprosessit, huolto- ja toimitusvarmuus, tiivis kumppanuusmalli asiakkaiden kanssa. Muun muassa näillä elementeillä varmistamme Konnegroupilla luotettavan ja joustavan palvelun sekä asiakaslähtöisyyden kaikessa toiminnassamme.
Konnegroup-konsernissa on tehty systemaattista kehittämistyötä asiakaslähtöisyyden ja asiakasymmärryksen vahvistamiseksi jo useiden vuosien ajan. Tämä on tarkoittanut esimerkiksi eri seurantajärjestelmien kehittämistä, huolto- ja toimitusvarmuuden vahvistamista ja henkilöstön kouluttamista. Osaamista on vahvistettu myös reklamaatioissa – prosesseihin on tullut lisää tehokkuutta ja palautteiden käsittelyt sujuvat nopeasti päivitetyillä järjestelmillä.
Konnegroupin logistiikkapäällikkö Antti-Heikki Puttosella ja Kosken Megawatin metsäenergiapäällikkö Tuulikki Putajalla on läheinen näkemys Konnegroupin asiakkuuksien mallin hoidon kehittymisestä nykyiselle tasolle. Kumpikin työskentelee tiiviisti asiakasrajapinnassa ja liiketoiminnan kehittämisen parissa.
– Asiakkuusmallimme perustuu vahvasti kumppanuuteen. Yhteydenpito asiakkaidemme kanssa on tiivistä, ja meillä on säännölliset kuukausipalaverit. Joidenkin asiakkaiden kanssa tapaamme jopa viikoittain, Puttonen avaa.
– Kumppanuusmallimme on vahvistanut yhteistyötä asiakkuuksissamme merkittävästi. Kun peilaan omia työvuosiani näissä hommissa, niin aikoinaan tapasimme asiakkaita muutaman kerran vuodessa, kun nyt nähdään parhaimmillaan viikoittain. Paljon on siis tultu eteenpäin ja niin pitääkin, sillä kyllähän tässä ajassa arvostetaan vuorovaikutteisuutta paljon, Putaja jatkaa.
– Asiakkaiden kanssa myös kehitämme asioita ja tekemistä yhdessä, ja joskus jopa jalkaudumme niin sanotusti toisten kentälle.
Monipuoliset logistiikkaratkaisut ja toiminnan läpinäkyvyys ovat avaimia onnistumiseen
Järjestelmien lisäksi panostamme asiakaspalvelun joustavuuteen erilaisten logistiikkaratkaisujen näkökulmasta.
– Meillä on esimerkiksi monikäyttöajoneuvoja, joiden avulla pystymme kuljettamaan eri jakeita sekä yhdistämään kuljetuksia tehokkaammin. Pystymme näin madaltamaan asiakkaalle syntyviä päästöjä, Puttonen kertoo.
Meillä Konnegroupilla ajantasaiset seurantajärjestelmämme varmistavat toiminnan läpinäkyvyyden asiakkaille. Läpinäkyvyyteen liittyy olennaisesti myös vastuullisuus.
– Logistiikka-alalla arvostetaan kumppanuutta, jossa yritykset sitoutuvat vastuullisuuteen. Myös vastuullisuuden CSRD-direktiivi toki kirittää kaikkien yritysten tiedonantovaatimuksia – ja vastuuta. Ja se on vain hyvä asia, Putaja toteaa.
Konnegroupilla rakennamme ja kehitämme itse kalustoa, joilla pyrimme vähentämään päästöjä. Samalla koko logistiikka-alaa koskettaa esimerkiksi kaluston käyttövoiman muutokset vastuullisuusdirektiivien myötä.
Digitalisaatio mahdollistaa toiminnan tehokkuuden, työntekijät arjen menestyksen
Tulevaisuudessa haluamme Konnegroupilla saada entistä enemmän etua tekoälyn ja digitalisaation mahdollisuuksista. Vahvana tahtotilana on lisätä toiminnan tehokkuutta tekoälyä hyödyntämällä.
– Tekoälyllä voisimme esimerkiksi parantaa kuljetusten optimointia ja sujuvoittaa reititysten suunnittelua, mutta nämä ovat vielä villejä visioita, Puttonen ideoi.
Nyt ja tulevaisuudessa Puttonen ja Putaja korostavat asiantuntevan ja sitoutuneen henkilöstön merkitystä asiakaskokemuksen ja menestyksen näkökulmasta. Säännöllisillä asiakaslähtöisillä koulutuksilla varmistetaan osaamisen ylläpitäminen arjessa.
– Kaikilla työntekijöillämme on tärkeä rooli asiakaskehittämisen varmistamisessa, ja hienosti he sen tekevätkin, Putaja kehuu.
Haluatko kuulla lisää palveluistamme tai kumppanuusmallistamme? Ota meihin yhteyttä!